מהי סליקה ולמה היא חשובה לעסק שלכם? שאלות ותשובות

יש לכם עסק בהקמה שצריך הכנסה מיידית, או עסק קטן שנאבק על כל לקוח? אתם חייבים לעצמכם פתרון סליקה (כיבוד כרטיסי אשראי) מהיר, זול, דיגיטלי ותפור אישית. אבל, מה זו בכלל סליקה?
עסק קטן שנאבק על כל לקוח

סליקה היא חיוב באמצעי תשלום שאינו מזומן. התשלום מתבצע בכרטיס אשראי. בתהליך הסליקה משתתפים חמישה שחקנים:

מנפיק הכרטיס - הגורם שהנפיק ללקוח את הכרטיס. המנפיק מממן את עסקאות הלקוח ומחייב אותו בגינן במועד שנקבע ביניהם. המנפיק גם מקצה את האשראי בכרטיס ללקוח ואחראי על גביית התשלום בגין הפעילות שלו בכרטיס. דוגמה למנפיק: max, בנקים שונים.

הסולק - חברת האשראי מזכה את בית העסק בגין העסקאות שביצע באמצעות כרטיס האשראי. את הכסף מקבל הסולק מהמנפיק, אשר גבה את סכומי העסקאות ממחזיק הכרטיס. דוגמה לסולק: max ושאר חברות האשראי.

שב"א - "שרותי בנקאות אוטומטיים". מהווה מרכז למיון עסקות ואישורים העוברים דרכה מכל בתי העסק והכספומטים בארץ אל חברות האשראי והבנקים.

בית העסק – בית העסק אשר מכבד את כרטיס האשראי של הלקוח.

מחזיק הכרטיס - הלקוח אשר מבצע את הרכישה עבור המוצר/השרות.

איך זה עובד?

1. כאשר הלקוח מבצע עסקה בכרטיס אשראי מתחיל תהליך בהשתתפות חמשת השחקנים שציינו לעיל, שמטרתו להשלים את גביית התשלום. להלן שלבי התהליך:

2. הלקוח מבצע עסקה מול בית העסק.

3. תוכנת סליקה, מסוף או קופה בבית העסק משדרים את נתוני העסקה לחברת שב"א, המשמשת כגורם מתווך בין בית העסק לבין חברות האשראי והבנקים. הנתונים משודרים באופן מאובטח.

4. שב"א בודקת את העסקה מול מאגר הנתונים של כרטיסי האשראי שבבעלותה, ומחליטה אם לאשר את העסקה, לדחות אותה או להעביר אותה לבדיקות נוספות בחברת כרטיסי האשראי הרלוונטית, מנפיקת הכרטיס. בתרחיש של בדיקות נוספות, הנתונים מועברים דרך חברת הסליקה אל מנפיקת הכרטיס, במטרה לוודא שלא מתבצעת בכרטיס פעילות חריגה או אסורה.

5. בית העסק מקבל הודעה על אישור או ביטול העסקה.

6. בסוף כל יום עסקים כל העסקאות שבוצעו באותו יום בבית העסק באמצעות כרטיסי אשראי משודרות לשב"א על ידי חברת הסליקה. שב"א שולחת פקודות זיכוי לחברות האשראי שבהן יש לבית העסק חשבונות; ובמקביל, שולחת פקודות חיוב לחברות האשראי שהנפיקו את הכרטיסים ללקוחות.

7. בסוף כל חודש, או בכל מועד אחר שנקבע כמוסכם, מזכות חברות האשראי את בתי העסק ואילו חשבונות הבנק של הלקוחות מחויבים בהתאם לעסקאות שביצעו במהלך החודש.

למה צריך את זה?

הכסף המזומן הוא עדיין משהו שכולנו אוהבים להרגיש בארנק, אבל מבחינה היסטורית הוא בבחינת עולם הולך ונעלם. מעבר להיותו לא נוח, מלוכלך, נוטה להיקרע, ללכת לאיבוד ואף להיגנב, המזומן גם לא תמיד זמין ונחשב לאמצעי תשלום שקל יחסית לזייפו.

האשראי, לעומת זאת, נוח, מהיר, דיגיטלי וזמין הרבה יותר. עסקים קטנים ובינוניים, בתחילת דרכם או קצת אחר כך, תמיד יגיעו לשלב שבו הם מבינים שאם הם רוצים להמשיך לגדול ולהתפתח, הם חייבים פתרונות סליקה הולמים. הרחבת אופציות התשלום מגדילה את ההכנסות והרווחים, מביאה לקוחות חדשים ומאפשרת לכל הלקוחות, חדשים וקיימים כאחד, ליהנות מתשלום במספר תשלומים.

למי זה מתאים?

1. אם אתם עסק בהקמה, בתחילת הדרך, אתם חייבים לעצמכם פתרון סליקה מהיר, שיסייע לכם ליצור הכנסה מיידית.

2. אם אתם עסקים קטנים בשלהי העשור השני של המאה ה-21, אתם מן הסתם רוצים שהכול יהיה דיגיטלי, תפור לפי מידותיכם וכמובן - מיידי וללא עלויות נוספות מיותרות.

האם גם אתם בין קהלי היעד, בין העסקים שחייבים לעצמם פתרון סליקה? קודם כל, אם נדמה לכם שכן, אתם כנראה צודקים. מעבר לכך, בדקו האם אתם שייכים לאחת או יותר מן הקבוצות הבאות, שחלקן גם חופפות:

1. עוסקים מורשים.

2. עצמאים.

3. נותני שירותים.

4. חנויות בוטיק.

5. עסקים בתחילת דרכם.

6. עסקיים ניידים.

7. יועצים.

8. מרכזי לימוד, חוגים וחינוך.

9. ביגוד והנעלה.

10. עורכי דין.

11. הארחה וצימרים.

12. תכשיטים ושעונים.

13. מוצרי קוסמטיקה וקוסמטיקאיות.

14. מוניות והסעות.

15. מועדוני ספורט וכושר

מעוניינים להצטרף ולהתחיל לסלוק? זה קל, פשוט ומיידי, אתם מוזמנים!

כולם מחפשים פתרונות סליקה מהירים, זולים, דיגיטליים וזמינים

מהם היתרונות של max בתחום הסליקה?

שוק הסליקה נמצא בעיצומם של שינויים גדולים ומהירים. פעם - כלומר: ממש לא מזמן - הקמת מערך סליקה הייתה תהליך ממושך, מסובך ומתיש מבחינתו של בעל העסק. זה עדיין כך: ממשיכים לנסות לגייס לקוחות בשיחות טלפון, אפילו במפגשים פנים אל פנים – וזה עוד לפני שלב ההקמה והחיבור של הלקוח לאמצעי הסליקה, שגם נמשך לפחות מספר ימי עסקים. כל התהליך עלול להימשך שבועיים עד  שלושה שבועות, פרק זמן משמעותי מאוד, במיוחד לעסקים בתחילת דרכם.

ב-max עסקים, לעומת זאת, ניתן לקבל פתרון סליקה לתשלום בכרטיסי אשראי בחמישה קליקים, עם תהליך הצטרפות מיידי. בסיומו של תהליך דיגיטלי לחלוטין, הלקוח מקבל אפליקציית סליקה וממשק סליקה לחיוב כרטיסי אשראי במחשב או בנייד, או חיבור של אתר הסחר שלו לעמוד תשלום מאובטח.

הלקוחות החדשים מרגישים, ובצדק, שמגיע להם יותר: הם מחפשים פתרונות סליקה מהירים, זולים, דיגיטליים וזמינים, שיאפשרו להם להתחיל לכבד כרטיסי אשראי במהירות, מכל מקום ובכל זמן. זה בדיוק מה שאנחנו ב-max עסקים מציעים להם ולכם.

1. אין לכם זמן לפסקאות ארוכות? בואו נדבר רשימות ומספרים. אז מה אתם מקבלים ב- max עסקים?

2. לא סלקתם – לא שילמתם: אנחנו מאמינים בת'כלס, כך שאתם פטורים מעמלת מינימום ומתשלום חודשי על ממשק הסליקה. אין עלויות נוספות מלבד עמלת הסליקה.  

3. שני מסלולים לבחירה על תדירות ההפקדה של כספי הסליקה בחשבון העסק: 2.2% - אחת לשבוע.  1.9% - אחת לחודש.

4. עמלת סליקה אחידה לכל סוגי העסקאות:  קרדיט, תייר ועוד.

5. חיבור מהיר ודיגיטלי – מתחילים לסלוק בתוך יום עסקים אחד לכל היותר.

6. ממשק סליקה דיגיטלי חינם – מחבר אתכם דרך המחשב ודרך הסמארפון. מספק לכם גמישות וניידות שהכרחיים לכל עסק קטן ולא היו אפשריים עם המכשירים הכבדים והמסובכים שפעלו בדור הקודם של הסליקה.

7. עסקאות תשלומים ללקוחות שלכם.

8. שירות לקוחות מלא (סמס או טלפוני) מול צוות מקצועי. 

איך בוחרים חברת סליקה?

אם קראתם עד כאן, אתם לבטח יודעים כבר שפתרון סליקה מהיר, זול ודיגיטלי הוא משהו שאתם חייבים עכשיו, בין אם אתם עסק בהקמה, עסק קטן או עסק ותיק ובינוני בגודלו.

אז איך בוחרים חברת סליקה לעסק? הנה כמה נקודות שכדאי מאוד שתבדקו:מצטרפים לסליקה ב-max אבטחת נתונים: זה נשמע בסיסי לחלוטין, אבל בלי הגנה מוחלטת על הנתונים הסודיים של הלקוחות שלכם אתם כבר לא מנהלים עסק, אלא אזור אסון. ודאו שמתקיים מעבר מאובטח של הנתונים מהלקוח לשב"א, ומשם לחברת האשראי. חשוב לוודא גם כי חברת הסליקה מצוידת בתקן PCI DSS, שאמור להבטיח הגנה מקסימלית על הנתונים של כרטיסי האשראי.

אמינות: אין בעל עסק שיכול להרשות לעצמו מערכת סליקה שנתקעת באמצע רכישות, או נופלת פעם אחר פעם. התוצאה תהיה לקוחות מאוכזבים, שלא יחזרו להשלים את העסקה וככל הנראה לא יחזרו בכלל.

שירות לקוחות: מערכי סליקה נמדדים ברגעי משבר, כשמשהו לא מתנהל באופן שגרתי, כשיש חריגה. דווקא אז, כשלקוחות הקצה שלכם חווים בעיה, תרצו שיהיה מי שיקשיב לכם ויטפל בבעיה במהירות וביעילות. שירות הלקוחות שמעניקות חברות הסליקה כולל גם דו"חות מעקב על עסקאות שנסלקו, כדי לוודא שאכן התקבל תמורתן זיכוי בחשבון הבנק של העסק שלכם. דו"חות כאלה עשויים לחסוך זמן ועבודה לאנשי הנהלת החשבונות שלכם.

ניידות: אם אתם או עובדיכם נעים ממקום למקום בעבודה – כדאי שתבחרו בפתרון סליקה הכולל סליקה נוחה ופשוטה דרך הסמארטפון. חלפו הימים של תוכנות מורכבות וכבדות על מחשבים נייחים. אם אתם סולקים, אין סיבה שלא תעשו זאת מכל מקום ובכל רגע נתון. 

 

למחזורי סליקה של עד 50,000 ₪ בשנה * ההצטרפות בכפוף לאישור max ולתנאי ההצטרפות * בהצטרפות דיגיטלית בלבד