איך הופכים את העסק לדיגיטלי? קבלו 4 טיפים
עסקים קטנים בלי נוכחות דיגיטלית ייפגעו. כמה אחוזים מהמכירות שלכם אמורים לבוא מהדיגיטל – ואיך תשנו את העסק בהתאם? 4 עצות זהב
לכתבה המלאהתקופות משבר, כמו זו שאנו חווים מאז פרוץ מגפת הקורונה, עשויות במקרים רבים לחולל שינויים במגוון תחומים בחיינו ולשנות את ההרגלים שלנו ואת הדרכים בהן אנו מתנהלים ומקבלים החלטות. המעבר של בתי עסק רבים למכירה אינטרנטית הוא אמנם לא תהליך שהחל בתקופת הקורונה, אלא שנים לפני כן (עוד בשנת 2017 העריכו בבורסה לניירות ערך 'נסדא"ק', כי עד 2040 יתבצעו 95% מהרכישות באתרי E-Commerce) אבל לא ניתן להתווכח על כך שהמשבר דחף עוד יותר לשינוי והאיץ את המגמה הזו בצורה משמעותית. כעת, כאשר בכל העולם עסקים פיזיים נאלצים להישאר סגורים, רבים מבינים שהם חייבים נוכחות דיגיטלית ומערך מכירה מקוונת על מנת שהעסק שלהם יוכל לשרוד.
פריחת הסחר המקוון במספרים
עוד בשלבים הראשונים של המשבר (בחודשים מרץ-מאי), כאשר בכל רחבי העולם היו סגורים אנשים רבים בבתיהם, החנויות עבדו תחת הגבלות (אם בכלל) והקניונים נותרו סגורים, ערכה חברת 'מסטרקארד' מחקר מקיף ב-15 מדינות.
על פי המחקר, בשוק האמריקאי חלה עלייה חדה של 93% בהוצאות מקניות אונליין ביחס לתקופה המקבילה ב-2019 (התפלגות לפי תחומים: עלייה של 149% במוצרים לשיפוץ הבית, 64% בהנעלה, 41% בהלבשה ו-27% בחלקי רכב). למעשה, בחודשים אפריל ומאי הצרכנים בארצות הברית הוציאו ב- E-Commerce יותר מאשר ב-12 ימי הסייבר מאנדיי האחרונים (ביחד), סה"כ 53 מיליארד דולר. בקנדה, למרות שבחודשים הללו נמדדה ירידה של 4% בסך כל הקניות, כמות הקניות המקוונות עלתה ב-112%.
לא מדובר במגמה חולפת, אפשר להגיד זאת בביטחון מלא. הארגון Digital Commerce 360, שמספק נתונים שוטפים בתחום, פרסם באוקטובר 2020 נתוני סקר שמבהירים את גישת הצרכנים למצב. על פי הסקר, 36% מהם רוכשים אונליין לפחות אחת לשבוע מאז תחילת המגפה לעומת 28% לפני כן. בנוסף, 29% מהנשאלים ענו שהם קונים עכשיו יותר ברשת מאשר בחנויות פיזיות. ומה לגבי העולם של אחרי הקורונה? 28% מהצרכנים אמרו שימשיכו לרכוש בעיקר באופן מקוון, 39% שיקנו גם אונליין וגם פיזית ורק 24% שהם "לא יכולים לחכות" לחזור לערוך את הקניות שלהם בחנויות.
אל תישארו מאחור
המסקנה מכל זה ברורה - אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להסתמך על מכירות בחנות פיזית בלבד. אם לפני הקורונה, מכל סיבה שהיא, חשבתם שאתם יכולים לשרוד ואף להצליח ללא אתר אינטרנט, או שהקמתם אתר אבל לא תחזקתם אותו או אפשרתם ללקוחות לבצע בו רכישה של המוצרים שלכם, כעת אתם כבר לא יכולים להרשות לעצמכם להתמהמה או לחשוש.
הקמת אתר מכירות ראוי לשמו אינה משימה פשוטה - יש להשקיע מחשבה ולתכנן את פיתוח ועיצוב האתר שלכם, על מנת שיתאים לעסק שלכם, ימשוך את הלקוחות בצורה הטובה ביותר וגם יגרום להם לחזור אליכם שוב ושוב. מעבר לזה, צריך גם למצוא חברת שילוח, לתכנן ולהשקיע בשיווק דיגיטלי, להטמיע מערך להוצאת חשבוניות ללקוחות וכמובן - להתחבר לפתרון סליקה (קבלת תשלום דרך האתר). עסקים קטנים רבים נוטים "לקצר הליכים" בהליך המורכב הזה של הקמת חנות אינטרנטית. וזו כמובן טעות, טעות גדולה אפילו, שעלולה לחסל את המיזם כולו. אל תיפלו בבור הזה.
max עסקים מציע חבילת 360 מעלות לחנות אינטרנטית, שמאגדת את כל הפתרונות במקום אחד, להקמת החנות שלכם כבר היום. איך זה עובד? אתם מקימים חנות ממש תוך מספר דקות ובצורה עצמאית (אלא אם תזדקקו לעזרה, ואז אנחנו כאן בשבילכם) באמצעות הפלטפורמה של חברת קאש קאו, מתחברים לשירות המשלוחים של GetPackage שעובד בפריסה ארצית, נהנים ממערכת הכוללת ניהול מלאי, תמיכה בשירות חשבוניות דיגיטלית ועוד. בנוסף, החנות שתקימו תהיה מחוברת לשירות הסליקה המתקדם והמאובטח של max עסקים, המאפשר סליקה מובנית באתר במגוון מסלולים.
לפרטים נוספים והצטרפות לחצו כאן>>
חבילות סליקה גמישות לעסק
נדמה שאין כמעט צורך להסביר מה יקרה לחנות אינטרנטית שכשלה בשלב הפיתוח, והיא פשוט לא מצליחה לתפקד מבחינה טכנולוגית. הלקוחות אולי יבואו, אבל כמעט מיד יסתבכו, יברחו - ולא יחזרו עוד לעולם. זה ברור. אבל מה יקרה לחנות אינטרנטית שתוותר על פתרון סליקה?
תתפלאו לשמוע, אבל עדיין קיימים בינינו בעלי עסקים רבים, בדרך כלל עסקים זעירים, שמספרים לעצמם שאפשר להסתדר בלי לכבד כרטיסי אשראי. כמובן, בחנות אינטרנטית המחשבה הזו מוזרה למדי, מאחר שכל מהותה של החנות הוא קנייה מרחוק, ללא קרבה פיזית או אפילו גיאוגרפית בין המוכר לקונים (ושוב, כמובן שבעידן הקורונה לכל זה יש משמעות גדולה בהרבה מבעבר).
פתרון הסליקה מאפשר ללקוחות לשלם באמצעי התשלום הפופולרי ביותר בעולם - כרטיסי אשראי. במקביל, הוא מאפשר למוכרים לכבד תשלומים בקלות ובנוחות דרך הסאמרטפון או דרך המחשב. הוא מתאים לעסקים בכל הגדלים ובכל מצבי הצבירה - קטנים, זעירים, עצמאיים, ניידים ועוד. פתרון הסליקה של max עסקים, מאפשר לבתי העסק (במרבית המסלולים) לשלם עמלת סליקה רק אם סלקו בפועל. לא סלקתם? לא שילמתם.
חבילות הסליקה גם מאפשרות תנאים גמישים ביותר:
גם ההצטרפות עצמה פשוטה ומהירה להפליא. חמישה קליקים, ועד יום עסקים אחד – אתם מחוברים ויכולים להתחיל לכבד כרטיסי אשראי באתר שלכם. זיכרו: מגוון רחב יותר של אפשרויות תשלום, פירושו הרבה יותר לקוחות ויותר לקוחות מרוצים.
דברו עם הלקוחות שלכם
KPMG, משרד רואי חשבון מהגדולים בעולם, פרסם בשנת 2017 דו"ח שנקרא "האמת לגבי צרכנים ברשת", ובו פירט את חמשת הגורמים המשפיעים ביותר על החלטות הצרכנים לגבי הקניות שלהם:
1. מחירים נמוכים
2. אפשרויות משלוח נרחבות ונוחות
3. מדיניות החזרות הוגנת
4. אפשרויות תשלום מרובות
5. מידע מפורט על המוצרים/השירותים
לא מאמינים? תשאלו אותם, את הלקוחות. כשמקימים חנות אינטרנטית מומלץ לדבר הרבה עם הלקוחות ולברר איתם את כל השאלות - מה חשוב להם, מה מפריע להם, מה הם אוהבים, איך נוח להם לשלם, למה הם מצפים ומה הם באמת חושבים על העסק שלכם.
בהצלחה!