5 טעויות שגורמות לעסקים לאבד לקוחות
עסקים קטנים פגיעים הרבה יותר לאובדן לקוחות, על אחת כמה וכמה לקוחות קריטיים, שהעסק תלוי בהם. מה ניתן לעשות? קודם כל, להבין איפה טעינו
לכתבה המלאהמיתוס: סליקה היא איזה שם קוד לא ברור למשהו שרק אנשי עסקים מבינים. רק להסביר את המונח ייקח לנו לפחות שעתיים.
האמת בשטח: ממש לא מדויק. על אף שהליך הסליקה עצמו אמנם מורכב (ומרתק) מבחינה טכנולוגית, המונח עצמו פשוט עד מאוד להסבר. סליקה הוא אמצעי תשלום שאינו מתבצע באמצעות מזומן, בדרך כלל באמצעות כרטיסי אשראי. זה הכול.
מיתוס: עסקים קטנים לא צריכים סליקה, מבחינתם זה מותרות.
האמת בשטח: טעות גדולה! רוב העסקים, קטנים כגדולים, מגיעים לשלב שבו הם מבינים שלא יוכלו להמשיך ולצמוח בלי פתרון סליקה. הרחבת אופציות התשלום כמעט תמיד מגדילה את ההכנסות, מה גם שיותר ויותר לקוחות מעוניינים לשלם כיום מרחוק וחשוב לא פחות – במספר תשלומים. עסק שמוותר על כל זה כאילו מאותת ללקוחותיו: אני לא במשחק, אם תרצו תקנו אצלי – אבל רק בתנאים שלי. לא מסר שיווקי מומלץ במיוחד...
האם סליקה מתאימה גם לכם? כנראה שכן. להלן רשימת מקצועות שנמצאים בוודאות בקבוצת העסקים או העוסקים שעלולים לחשוב שפתרונות סליקה מיותרים מבחינתם – ולשלם מחיר יקר מאוד על הטעות הזו. בדקו: האם גם אתם כאן?
1. עצמאים
2. עוסקים מורשים
3. נותני שירותים למיניהם
4. עסקים בתחילת דרכם
5. עסקיים ניידים
6. עורכי דין
7. חנויות בוטיק
8. יועצים
9. מוניות והסעות
10. ביגוד והנעלה
11. מרכזי לימוד, חוגים וחינוך
12. מועדוני ספורט וכושר
13. הארחה וצימרים
14. קוסמטיקאיות
15. מעצבי שיער
16. מעצבי אתרים ובוני אתרים
17. בעלי חנויות לתכשיטים ושעונים
מיתוס: ההצטרפות ל"מועדון" העסקים הסולקים היא תהליך מסובך, ממושך ועם המון כאבי ראש של ניירת וטכנולוגיה. לי, כעסק קטן, ממש אין זמן או סבלנות לזה.
האמת בשטח: פעם - למען האמת, לא ממש מזמן - הטענה הזו הייתה נכונה. הקמת מערך סליקה אכן הייתה תהליך מתיש וטורדני מבחינתו של בעל העסק, שנמשך לפעמים עד שלושה שבועות ויותר, פרק זמן שעלול להיות קריטי מבחינת עסקים בהקמה או בצמיחה.
max עסקים מביא אתו בשורה שונה לחלוטין: הצטרפות קלילה ומיידית. בית עסק שנכנס לאתר שלנו מקבל פתרון סליקה בחמישה קליקים. תוך יום לאחר סיומו של תהליך דיגיטלי לחלוטין הלקוח החדש שלנו מקבל ממשק סליקה דיגיטלי לחיוב כרטיסי אשראי במחשב או בסמארטפונים. וזהו, הוא יכול להתחיל לכבד' כרטיסי אשראי מכל מקום ובכל רגע נתון.
מיתוס: אני עסק קטן, כל העניין הזה של סליקה יקר לי מדי.
האמת בשטח: עסקים קטנים ו/או בתחילת הדרך מודאגים בדרך כלל מעמלת הסליקה, מהצורך להעביר אחוז מסוים מכל עסקת אשראי ישירות לחברות האשראי, תוך התחייבת לעמלת הקמה ומינימום.
ב-max עסקים, מאמינים בתכל'ס ולכן מציעים לכם מסלולים מותאמים. לדוגמה, שני מסלולי סליקה הפועלים לפי עיקרון של "לא סלקתם – לא שילמתם". במסלולים אלו, אתם פטורים מעמלת מינימום ומתשלום חודשי על ממשק הסליקה – ומשלמים עמלה בהתאם לנפח העסקאות החודשי שלכם.
העמידו מול זה את הנוחות שאתם מאפשרים ללקוחותיכם, את האפשרות שאתם מספקים להם לשלם במספר תשלומים ואת הבטחת הכסף שלכם במספר תקני אבטחה בינלאומיים – וקיבלתם תשובה ברורה. הזול, במקרה זה, הוא היקר החדש – ולהיפך. אל תתפשרו.