בתחום האשראי, הכוונה לעיסוק בשמירה והגנה מפני חדירה, פגיעה או שימוש בלתי מורשה, זדוני ו/או בלתי חוקי בנתונים הרגישים כל כך של כרטיסי האשראי. עיסוק זה מבוצע תוך שימוש בשורה רחבה של אמצעים טכנולוגיים.
סך התחייבויותיו של לקוח, במקרה זה העסק, לבנק. ההתחייבויות כוללות ניצול מסגרות אשראי, הלוואות פתוחות, שעבודים ערבויות ועוד. עסקים שהאובליגו שלהם עולה על 25% ממחזור המכירות השנתי שלהם, עלולים לקבל סירוב לבקשת הלוואה מהבנקים. עסקים כאלה צריכים לפנות לגופים חוץ בנקאיים (וביניהם גם max), כדי לקבל מהם הלוואה. אחד היתרונות בהלוואה כזו, מגורם חוץ בנקאי: היא פותחת ללווה קו אשראי חדש ולא משפיעה על האובליגו.
הכחשת עסקה (Chargeback) היא מצב שבו הלקוח (את, אתה - צרכני הקצה) מחליט להכחיש עסקה בכרטיס אשראי ולמעשה לבטל אותה. הכחשה יכולה להיות מנומקת באחד משלושה נימוקים.
בניגוד להכחשת עסקה, שבה הלקוח מבקש לבטל את העסקה, בביטול עסקה הבקשה מגיעה מבית העסק ומועברת לחברת האשראי. זה קורה כאשר לקוחות מבצעים עסקאות אשראי ומתחרטים, או במקרים שנופלת טעות בתהליך החיוב.
מסלול הצמיחה של רוב העסקים עובר בשלב מסוים, בתחילת הדרך או בהמשכה, בצומת שבו מתעורר הצורך בהלוואה. במקרים רבים זה דווקא סימן חיובי: העסק מבשיל וחייב להתרחב כדי לקפוץ שלב, אל היעדים והמטרות הבאים. במקרים אחרים, ההלוואה נחוצה בשל משבר, כדי להימנע מחובות ונזקים שעלולים לנבוע מאי תשלום.
הלוואה שבה הנתח הגדול וההחזר המלא של ההלוואה משולמים רק בתשלום האחרון. החזר "בלון חלקי" (המכונה גם הלוואת "בוליט") פירושו שהתשלומים החודשיים לאורך כל תקופת ההלוואה הינם הריבית והפרשי ההצמדה/שער בלבד - ובסיום משולם מלוא סכום הקרן והריבית. החזר "בלון מלא" פירושו שהלווה לא משלם החזרים חודשיים בכלל עד מועד סיום ההלוואה - ואז מחזיר את כל הקרן והריבית שנצברו.
דחיית מועד תחילת התשלום של ההלוואה. המלווה מסכים להעניק ללווה תקופת "חסד" (grace) לאחר מתן ההלוואה, שבה הלווה מחויב רק על הריבית. לדוגמא, אם לקחתם במאי הלוואה שאמורה להיות מוחזרת תוך שנתיים וביקשתם גרייס של שלושה חודשים, תתחילו להחזיר את ההלוואה רק באוגוסט. נשמע יותר מדי טוב? בדיוק. לכן כדאי לבדוק בקפדנות את תנאי הגרייס, במקרים לא מעטים היא מייקרת את הריבית. יכול להיות שבמכלול השיקולים זה עדיין ישתלם לכם עקב הדחייה על ציר הזמן, אבל אל תשאירו את זה ליד המקרה. תבדקו.
המרמה וההתחזות הדיגיטלית (PHISHING) עדיין מדורגת ממש בצמרת החששות של הצרכנים בכל הנוגע לעסקאות אשראי אלקטרוניות. הצרכנים חוששים ליפול קורבן לנוכלים, שיתחזו לאתר סחר לגיטימי ויוציאו מהם במרמה את פרטי כרטיס האשראי. כאן נכנס לפעולה חותם הסליקה, אמצעי אבטחה אלקטרוני המאפשר לצרכנים לקבל את פרטי בית העסק ואימות שהוא אכן מבצע מולם את העסקה. חותם הסליקה הוא למעשה אמצעי להגברת האמון והפחתת החששות אצל צרכנים, המבצעים עסקאות אלקטרוניות ומרחוק ורוצים להרגיש כמה שיותר בטוחים.
חשוב לדעת: אי עמידה בפירעון ההלוואה/האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל | שם המלווה: max