7 טיפים לפתיחת עסק עצמאי מהבית
גם אתם חולמים להשיק קריירה עצמאית מהבית? חכו רגע: זה בכלל מתאים לכם? ומה כדאי לעשות כדי לשמור על משמעת עבודה, הספק גבוה וגבולות ברורים גם מהבית?
לכתבה המלאהניהול עסק קטן הוא מאבק מתמשך ורצוף אתגרים, ומשבר הקורונה הערים קשיים נוספים, כאלה שבעלי עסקים לא הכירו בעבר. כדי שיוכלו לשרוד, לצמוח ולשגשג, עליהם לקחת בחשבון המון דברים בכל רגע נתון, לתעדף משימות ולקבל החלטות כבדות משקל. בין כל הדאגות והלחצים, יש נושא אחד שפעמים רבות נותר ללא תשומת לב ראויה, לפעמים בשל מחסור בזמן ובמקרים אחרים עקב מחסור בידע: ניהול ההוצאות וההכנסות בעסק.
בעלי עסקים קטנים, בינוניים ואפילו עצמאיים מרכזים את עיקר המאמצים בשיווק, מקצועיות ושירות, ולא תמיד מספיקים לחשוב גם על הצד הפיננסי של ניהול העסק. אין להם את הזמן הדרוש לעקוב באופן קבוע ומסודר אחר תזרים המזומנים או חיובי האשראי, הם לעיתים לא בוחנים כל חשבונית ובכלל, לא תמיד מודעים לחשיבות הנושא.
לא פעם, מגלים בעלי עסקים קטנים ועצמאיים שהם מוציאים הרבה יותר ממה שחשבו, דבר שעלול לגרום אפילו לקריסתו של העסק. בנוסף, כאשר לא עוקבים אחרי הוצאות, אפשר בקלות לפספס את הרישום שלהן לצורך קבלת החזרי מע"מ, ובכך להפסיד כסף.
הפתרון הטוב ביותר להתמודדות עם אתגרים אלו הוא כרטיס אשראי. מופתעים? אין סיבה. כרטיסי אשראי הם כבר מזמן לא רק אמצעי תשלום, או אמצעי לקבלת מסגרת אשראי נוספת, הם יכולים ממש לעזור בניהול העסק ולחסוך זמן וכסף. בעלי עסקים קטנים ועצמאיים, לא מפרידים בדרך כלל בין ההוצאות הפרטיות להוצאות העסק, בין שימוש בכרטיסי אשראי שונים, וגם לא בין חשבונות הבנק, ולכן לא מצליחים לשלוט בהוצאות.
בזכות שיתוף פעולה ייחודי עם חברת "EasyCount", בעלי כרטיסי אשראי max עסקים נהנים ממערכת ניהול חכמה ונוחה, שבאמצעותה לא מפספסים החזרי מע"מ על אף הוצאה. פשוט – מרכזים את ההוצאות בכרטיס האשראי, מתייגים באפליקציית max הוצאה כעסקית והיא מועברת אוטומטית ל-EasyCount ומשם ישירות לדו"ח החזרי המע"מ אצל רואה החשבון. בנוסף, ניתן להפיק חשבוניות דיגיטליות, לנהל מלאי, לצפות בדו"חות, ועוד. בשורה התחתונה, המערכת מסייעת בניהול ההוצאות והמיסים, וחוסכת זמן ומאמצים רבים.
כדי לשלוט בהוצאות ולחסוך זמן וכסף - תוכלו לבחור מבין שלושה כרטיסי אשראי ייעודיים לבעלי עסקים, שכל אחד מהם מציע יתרונות משלו.
כל הפתרונות לניהול תזרים מזומנים של עסק קטן במקום אחד. מלבד מערכת "EasyCount", מחזיקי הכרטיס נהנים מהטבות נוספות שמספקות שליטה ומעקב. ראשית, הכרטיס מאפשר לפרוס ל-3 תשלומים ללא ריבית הוצאות כמו מס הכנסה, מע"מ, ארנונה, מים וחשמל, לדחות עסקאות מט"ח למועד החיוב ללא ריבית ולקבוע את סכום החיוב החודשי. בנוסף, הוא מקנה מסגרת אשראי נוספת לניהול העסק.
כרטיס max Business גם מגיע עם גיפט קארד נטען (ובו 100 ₪ מתנה), שנותן הנחה קבועה של 16.5% ברשתות מובילות, ומעניק הטבות ופינוקים 1+1 VIP. אם זה לא מספיק, מצטרפים חדשים נהנים מפטור מדמי כרטיס למשך שנה.
הכרטיס הזה לא רק שהופך את ניהול ההוצאות למשימה קלה בהרבה, הוא גם צובר נקודות שאיתן אפשר להזמין טיסות וחופשות ברחבי העולם ובישראל. עם SKYMAX Business צוברים נקודות גם על ההוצאות הפרטיות, גם על הוצאות העסק וגם על הכנסות מכרטיסי אשראי (עבור סולקים עם max).
על כל 160 ₪ שמוציאים בכרטיס צוברים 1 נקודה. לדוגמה, אם החיוב החודשי הממוצע בכרטיס הוא 5,000 ₪, נצברות בשנה 750 נקודות. בעסקאות מול מוסדות, על כל 320 ₪ צוברים 1 נקודה. הצבירה על הכנסות מסליקה היא בהתאם לוותק ב-max עסקים ולגובה מחזורי הסליקה. ככל שסולקים זמן רב יותר, כך יחס ההמרה משתפר ומקבלים יותר נקודות. הנקודות תקפות בכל חברות התעופה, אפילו בטיסות לואו קוסט, ובאלפי מלונות בארץ ובחו"ל. בנוסף, אין אותיות קטנות, כלומר לא צריך להוסיף תשלום על מיסי נמל ודלק.
מעבר לזה, מחזיקי הכרטיס נהנים מביטוח נסיעות חינם לחו"ל, מכרטיסים 1+1 לשלל אטרקציות, הצגות ומופעים, מכניסה מוזלת לטרקלינים בשדות תעופה ומהטבה מיוחדת: בכל רכישה באתר SKYMAX צוברים נקודות למועדון הנוסע המתמיד. מצטרפים חדשים לא משלמים דמי כרטיס למשך חצי שנה.
הכרטיס שמחזיר כסף על כל ההוצאות, גם הפרטיות וגם העסקיות, והופך את ריכוז ההוצאות במקום אחד למשתלם וכדאי. את הנקודות שצוברים מנצלים באמצעות גיפטקארד דיגיטלי שתקף במבחר רשתות מובילות. כך, אפשר ממש להרוויח מהוצאות העסק. בשנה הראשונה, החל מהוצאות בסך 201 ₪ יחס הצבירה הוא 1% והחל מהשנה השנייה, 0.75%.
המצטרפים לכרטיס maxBack Business לא משלמים דמי כרטיס למשך שנה ונהנים מהחזר כספי נוסף: עד 15% על קניות באינטרנט עם שירות Pay-Back. בנוסף, הכרטיס מספק מסגרת אשראי נוספת לניהול העסק ותוכנית הטבות מפנקת, עם שלל הנחות ומבצעים.
כל שנותר לכם, הוא לבחור את כרטיס האשראי שהכי מתאים לצרכי העסק ולהתחיל לנהל את ההוצאות ביעילות ובחוכמה. כך, תוכלו להשקיע את הזמן ואת תשומת הלב לדברים החשובים באמת - קידום ופיתוח העסק.