המדריך המלא לביטוח עסק: למה צריך אותו וכמה זה עולה?
שנת הקורונה הבהירה לבעלי העסקים עד כמה חשוב להיכנס למשבר או צרה עסקית לא צפויה עם ביטוח שמותאם לצרכים שלהם. מהם המרכיבים הביטוחיים המוצעים בביטוח העסק – ולמה הם קריטיים לפעילות העסקית?
לכתבה המלאהמשרד הוא נכס נדל"ן יקר, שהושקעו בו כספים ומאמצים רבים כדי שישמש באופן אופטימלי את בעליו או את שוכריו בדרך להצלחה. אם אתם משכירים משרד או משרדים, אל תשאירו דבר ליד המקרה: בטחו את הנכס שלכם מראש וחסכו לעצמכם נפילה לבורות עמוקים ולא צפויים.
כשמבנה עסקי כמו משרד מושכר, בעליו של המשרד אחראי על רכישת ביטוח המבנה, בעוד שהשוכרים אחראים על ביטוח התכולה, אם הם אכן מחליטים לרכוש ביטוח כזה. חשוב שנושא הביטוח - ובכללו היחסים בין השוכר למשכיר במקרה של אירוע ביטוחי - יהיה מפורט בחוזה השכירות, כדי למנוע אי הבנות ובלבול ברגעי האמת, לאחר שמשהו כבר השתבש והגיעה העת להפעיל את הביטוח.
מבחינתכם כמשכירים, אתם חייבים לוודא שיש לכם פוליסה חזקה ומדויקת, הכוללת בין השאר ביטוח אש, צד ג', נזקי מים, רעידת אדמה, נזקי טבע ואובדן דמי שכירות במקרים שהשוכרים מחליטים להפר חוזה. חשוב לציין מראש בפוליסה מהן תקרות הנזק המכוסות על ידי הפוליסה ומהו שיעור ההשתתפות העצמית שלכם.
אל תשאירו מקום להתלבטויות ופרשנויות: פוליסה טובה אמורה לאפשר לכם להתנהל מול השוכרים באופן רגוע ובטוח, גם ברגעי המשבר שלאחר התרחשות אירוע ביטוחי כמו שריפה או הצפה.
נדגיש שוב: יחסי המשכיר-שוכר הוא תחום שאסור לכם להתעלם ממנו. הקפידו, לדוגמה, להכניס לכיסוי צד ג' בפוליסה אפשרות לתביעת נזקים גם מהשוכרים שלכם. לפעמים נגרם נזק לתכולה של השוכר (לדוגמה במקרה של נזקי אש), אך גם נגרם נזק למבנה, המבוטח על ידי המשכיר. פוליסת הביטוח אמורה להבהיר באופן מפורש מה קורה ומה עליכם לעשות במצב כזה.
כדאי גם לוודא מראש מה קורה במקרה של נזק למשרד, שמוביל להשבתת העסק של השוכר. אם, למשל, משרדי השוכר הוצפו והוא לא יכול לקיים פעילות עסקית כרגיל – על מי נופלת האחריות? ומי ישלם על אובדן ההכנסות והרווחים? כמשכירים, עליכם לבדוק שחוזה השכירות לא מגלגל את האחריות אל פתחכם, ו/או שהשוכר דאג לכסות את עצמו מול חברת הביטוח שלו.
ככלל אצבע, לסיום, מומלץ לקבוע בהסכם השכירות כי על השוכר לבטח את תכולת המשרד וכל הסיכונים העלולים לנבוע מפעילותו - סיכוני אש, תכולה, פריצה, צד ג' ועוד - אשר עלולים לסכן את הרכוש העיקרי שלכם כמשכירים, הלא הוא המשרד עצמו.
אתם צריכים חבילת ביטוח מקיפה
החבילה של max ביטוח לעסקים מציעה לכם את כל מה שהעסק צריך במקום אחד. אתם מקבלים בין השאר פיצוי יומי במקרה של הפסקה (מוחלטת ומלאה) של המכירות; כיסוי מורחב לעליית ערך עונתית של המלאי; והתאמה מקצועית של הביטוח לצרכי העסק שלכם.
ביטוח העסקים כולל שורה ארוכה של הטבות, בהן כיסוי אוטומטי לעלייה עונתית בערך המלאי; כיסוי הוצאות בהגנה על שם המותג; ליווי אישי ומקצועי על ידי חתמי ביטוח מקצועיים; כיסוי לנזק בקופות אלקטרוניות ומכשירי סליקה ועוד.
ניתן להתאים את פוליסת הביטוח לצרכי המשרד שלכם. הקליקו לפרטים או קבלו הצעה בטלפון *6411.
חשוב לדעת: *את ביטוח העסקים ניתן לרכוש באמצעות מקס סוכנות לביטוח (2020) בע"מ ("מקס סוכנות לביטוח"). פוליסת הביטוח הינה של הפניקס חברה לביטוח בע"מ או של הראל חברה לביטוח בע"מ *בכפוף לתנאי הפוליסה המלאים והנחיות החיתום של החברה המבטחת. *הכיסוי הביטוחי באחריות החברה המבטחת.