ביטוח עסק לאדריכלים: אחריות מקצועית והגנה למשרד
רוב התביעות בגין רשלנות או טעויות בבניין עלולות להתגלגל לפתחכם כאדריכלים, כדמויות מפתח בהליכי התכנון והבנייה. כך תערכו מראש ותבטיחו לעצמכם שקט נפשי והמשך "עסקים כרגיל" בכל תרחיש
לכתבה המלאהעסקים רבים שוכרים משרדים לניהול פעילותם, בין אם מבחירה או מכורח. שכירות היא מצב מעט מבלבל מבחינה ביטוח העסק ואנחנו כאן כדי לעשות סדר: שוכרים יקרים, למקרה שחשבתם אחרת, גם אתם צריכים ביטוח עסק ומכמה סיבות.
קודם כל, על אף שהמבנה כמובן שייך למשכירים, כשוכרים אתם מחויבים להחזיר אותו בסוף חוזה השכירות בדיוק במצב שבו קיבלתם אותו. לכן, עוד לפני התרחשותם של אירועי ביטוח המכוסים על ידי ביטוח מבנה כמו שריפה, הצפה, פיצוצים וכו', כדאי שתכירו את הפוליסה של המשכיר ובמידת הצורך אף תשתתפו בה. אם לדוגמה הכנסתם במשך השנים שיפורים בצמודי המבנה - ארונות יקרים, שיש, גרמי מדרגות ועוד - כדאי לכם להוסיף אותם לפוליסת ביטוח המבנה כדי להבטיח שתפוצו בהתאם אם ייגרם להם נזק.
בניגוד לביטוח המבנה, שרוב האחריות על רכישתו מוטלת על המשכיר, תכולת המשרדים היא כבר באחריותכם המלאה כמשכירים. ביטוח התכולה לעסק יכסה נזק לסחורה, ציוד ופרטי ערך המוחזקים במשרדיכם, במקרים של נזקים הכלולים בפוליסה או במקרים של גניבה.
חשוב מאוד להעריך במדויק מראש את שווי הרכוש הקיים במשרדים, כדי לא לקבל ברגעי האמת פיצוי נמוך בהרבה מסך הנזק. שימו לב גם כי עומדות בפניכם שתי אפשרויות לביטוח הציוד המקצועי של עסק: לפי ערך כינון, שפירושו ביטוח הציוד לפי מחירו כחדש, או לפי ערך שיפוי, שפירושו ביטוח הציוד לפי מצבו הנוכחי, הוותק והפחת שלו. ברור שפוליסת ביטוח תכולה לעסק לפי ערכי שיפוי תהיה זולה יותר, אבל במקרה של אירוע ביטוח וצורך בהפעלת הפוליסה, תפוצו בסכומים משמעותית יותר נמוכים.
שתי נקודות נוספות שכדאי לכם להביא בחשבון: זכות השיבוב והתאמה אישית. זכות השיבוב מעניקה לחברת הביטוח, שביטחה בביטוח מבנה את המשרדים שבהם אתם פועלים, זכות לתבוע אתכם במקרה של נזקים למבנה הנכס. כלומר, חברת הביטוח תשלם למשכיר (בעל הנכס) ותתבע אתכם מיד אחר כך כשוכרים. כדי להימנע ממצב כזה, עליכם לוודא מול המשכירים כי קיים סעיף המבטל את זכות השיבוב בפוליסה ואם אין - להתעקש על הוספתו.
התאמה אישית היא עצה מצוינת בביטוח מכל סוג. כשוכרי משרדים אין סיבה שתשלמו על סעיפי ביטוח שאתם לא צריכים, או שאתם מעריכים שהסבירות להתרחשותם נמוכה מאוד. נסו להתאים את סעיפי הפוליסה לאופי העסק שלכם, לפעילות המשרד ולתכולה הקיימת בו.
אם, לדוגמה, אתם מחזיקים אצלכם בדרך קבע סחורה השייכת ללקוחות או ספקים, עליכם לדאוג שהפוליסה תכסה אתכם גם בתרחיש של פגיעה בסחורה זו. אם המשרד שלכם מעוטר ביצירות אמנות מקוריות ויקרות, ברור שכולן אמורות להיות כלולות ומוערכות לפי בפוליסה לפי שוויין המלא. רק כך תקנו לעצמכם את השקט הנפשי הדרוש להתמקדות במה שחשוב באמת: הצלחת העסק עצמו.
כשוכרי משרדים, אסור לכם להשאיר את העסק שלכם חשוף לנזקים לצד שלישי. כל מהותה של פוליסת הביטוח היא היערכות לתרחישים עגומים לא צפויים, ומה יותר מטריד בעלי עסקים ממחשבה על נזק תאונתי לגוף או לרכוש שעלול להיגרם ללקוחות, מבקרים או ספקים בעת שהות במשרדים שלהם?
כיסוי בגין נזקים לצד שלישי יבטיח לכם, כבעלי עסקים, כיסוי הוצאות בגין אירוע תאונתי בלתי צפוי. הכיסוי יינתן, במידת הצורך, בשני ערוצים מקבילים: כיסוי על הוצאות רפואיות לנפגע/ים וכיסוי על הוצאות משפטיות, אם המקרה יעבור להליכים משפטיים ותביעות. בשני המקרים מדובר בהוצאות כספיות גבוהות, שמאוד לא תרצו לשלם מקופת העסק.
max מציע לכם חבילת ביטוח מקיפה לעסקים, שמאגדת כל מה שהעסק צריך במקום אחד. שימו לב לרשימת כמה מההטבות הבולטות שתקבלו ברכישת פוליסת ביטוח לעסקים דרך max:
ניתן ואף מומלץ לבצע התאמה אישית לפוליסת הביטוח לעסק שלכם. ב-max ביטוח לעסק תוכלו לקבל פוליסות ביטוח ייעודיות לחנויות וקליניקות, משרדים ואחריות מקצועית לעצמאים.
חשוב לדעת: *את ביטוח העסקים ניתן לרכוש באמצעות מקס סוכנות לביטוח (2020) בע"מ ("מקס סוכנות לביטוח"). פוליסת הביטוח הינה של הפניקס חברה לביטוח בע"מ או של הראל חברה לביטוח בע"מ *בכפוף לתנאי הפוליסה המלאים והנחיות החיתום של החברה המבטחת. *הכיסוי הביטוחי באחריות החברה המבטחת.