המדריך המלא לביטוח עסק: למה צריך אותו וכמה זה עולה?
שנת הקורונה הבהירה לבעלי העסקים עד כמה חשוב להיכנס למשבר או צרה עסקית לא צפויה עם ביטוח שמותאם לצרכים שלהם. מהם המרכיבים הביטוחיים המוצעים בביטוח העסק – ולמה הם קריטיים לפעילות העסקית?
לכתבה המלאהביטוח העסק שלכם מושתת על ביטוחי המבנה והתכולה, הבסיס לכל פוליסה סטנדרטית, אולם בחבילת הביטוח המקיפה יש כמה תוספות חשובות שממש לא מומלץ להתעלם מהן. אחת מהן, אולי החשובה מכולן, היא ביטוח אחריות צד ג' (או צד שלישי), שנועדה להגן עליכם מפני ההשלכות של נזקי גוף או רכוש לגורמים חיצוניים ששהו בעסק שלכם, או שנפגעו כתוצאה מתאונה בתחומו.
אם, לדוגמה, פרצה בחנות שלכם שריפה שהתפשטה לחנויות וגרמה להן נזק ניכר, כדאי מאוד שיהיה לכם ביטוח צד ג', שיספק לכם כיסוי על נזקי רכוש וכיסוי על הוצאות משפטיות. ביטוח צד ג' נועד להעניק הגנה כפולה לעסק שלכם במקרים תאונתיים שבהם נגרם נזק לאורחים, לקוחות או כל גורם חיצוני אחר שמבקר בעסק שלכם. כמבוטחים, העסק שלכם מקבל גם כיסוי נזקים וגם מימון הגנה משפטית. הצטיידות בביטוח צד ג' מבטיחה שתוכלו לסיים שורה ארוכה של תאונות מצערות ולא צפויות בתשלום השתתפות עצמית בלבד - ובהמשך שגרה עסקית, החשובה כל כך לקיומו של כל עסק.
הרי אם יש משהו שבעלי עסקים בכל העולם ובכל הזמנים, שנאו ושונאים יותר מכל, זו חשיפה פתאומית להוצאות גדולות ולא צפויות. תרחיש כזה יכול לפגוע קשות בכל עסק, ולמוטט לחלוטין עסקים קטנים שפועלים כמעט ללא עודפים ו/או בטחונות.
ביטוח צד ג': למי מיועדת הפוליסה?
ביטוח צד ג' מיועד לעסקים בכל הגדלים, מסחריים או תעשייתיים, החשופים לתביעות מצד לקוחות או מבקרים בעסקיהם, עקב מקרים תאונתיים בהם נגרם נזק פיזי או רכושי לאותם לקוחות או מבקרים. כשחושבים על זה קצת, קשה לדמיין עסק שאינו נכלל בהגדרה זו, שביטוח צד ג' הוא הוצאה מיותרת מבחינתו. תאונות ואירועים לא צפויים קורים כל הזמן, בכל מקום ובכל סוגי העסקים.
ביטוח צד ג': באילו מקרים תופעל הפוליסה?
הרבה מאוד דברים יכולים להשתבש בחוויה ובשירות לכל מבקר או לקוח בעסק. לא נמנה כמובן את כל המקרים התאונתיים הנכללים בביטוח צד ג', אבל נציג כאן חמישה תרחישים לדוגמה, בעיקר כדי לנסות להראות לכם שזה יכול לקרות לכל אחד וגם לכם, היום בעוד חצי שעה או בעוד יותר מעשר שנים. אי אפשר לדעת מה יקרה ומתי - ולכן לא כדאי לקחת סיכונים. להלן התרחישים:
1. לקוח החליק על כתם שמן במוסך שלכם, שבר את עצם האגן ונזקק לטיפול רפואי ממושך.
2. מדף בחנות שלכם התמוטט על לקוחה בעת שבחרה מתנות לחג. היא החליטה לתבוע אתכם.
3. עציץ מהמשרד נפל מאדן החלון של המשרד שלכם, ופגע בעובר אורח שאיבד את הכרתו.
4. כלב שאחד העובדים שלכם הביא לעבודה באישורכם התנפל על לקוחה ונשך אותה.
5. מלצר במסעדה בבעלותכם שפך בשוגג תה רותח על לקוח.
ביטוח צד ג': מה חשוב לבדוק?
יום האירוע הביטוחי, היום שבו נגרם המקרה התאונתי, הוא קריטי בכל ביטוח צד ג', מאחר שבעל העסק מכוסה אך ורק אם היה לו ביטוח באותו יום. אם, לדוגמה, תביעה משפטית הוגשה ב-1 במאי על מקרה שקרה ב-1 במרץ ובעל העסק רכש ביטוח צד ג' רק ב-1 באפריל, העסק שלו לא מכוסה. אגב, גם התרחיש ההפוך נכון: אם התביעה הוגשה במאי על אירוע בחודש מרץ, ולאחר שבעל העסק ביטל את הביטוח באפריל - הוא עדיין יהיה מבוטח ומכוסה.
בבואכם לרכוש ביטוח עסק צד ג', מומלץ שתבדקו היטב שלושה מרכיבים בפוליסה:
1. גבול האחריות - מהי תקרת התשלום של הגוף המבטח במקרים של הפעלת הפוליסה.
2. השתתפות עצמית - כמה תצטרכו לשלם מכיסכם במקרים של הפעלת הפוליסה.
3. סכום כיסוי להוצאות משפטיות - תביעות ומשפטים הם עניין יקר, שעלול לפעמים להימשך זמן רב. מומלץ שתבדקו מראש מהי תקרת התשלום של הגוף המבטח על כיסוי תביעות משפטיות.
המלצה לסיום: ברכישת ביטוח צד ג' כדאי לבחון אפשרות ועלויות של הוספת פוליסות נוספות, שמטרתן להגן עליכם מפני נזקים הנגרמים לאחרים. שתי הפוליסות הבולטות ביותר בהקשר זה הן ביטוח אחריות מקצועית וביטוח חבות מעבידים.
פוליסת העסקים המקיפה של max
החבילה של max ביטוח לעסק מרכזת את כל מה שהעסק שלכם צריך במקום אחד:
- התאמה של הביטוח לצרכי העסק.
- פיצוי יומי בתרחיש של הפסקה מוחלטת של המכירות.
- כיסוי לעליית ערך עונתית של המלאי.
אתם יכולים לבחור בין כמה פוליסות ביטוח ייעודיות: חנויות וקליניקות, משרדים ואחריות מקצועית לעצמאים. פוליסת ביטוח העסקים של max מעניקה לכם מגוון רחב של הטבות. בין השאר מדובר על:
- רובד שני לפרק אחריות צד שלישי.
- כיסוי "כל הסיכונים" במבנה ותכולה.
- כיסוי אוטומטי לעלייה עונתית בערך המלאי.
- הגנה על שם המותג.
- כיסוי לנזק בקופות אלקטרוניות ומכשירי סליקה (חומרה, תוכנה ומידע).
- ליווי אישי ומקצועי על ידי חתמי ביטוח מקצועיים.
- אובדן או נזק לרכוש כתוצאה מהתמוטטות מדפים עקב תאונה.
- החזר הוצאות על מיון סידור וארגון מחדש של מלאי מכל סוג, שנגרמו עקב מקרה ביטוח.
הקליקו לפרטים או קבלו הצעה בטלפון 6411*.
חשוב לדעת: *את ביטוח העסקים ניתן לרכוש באמצעות מקס סוכנות לביטוח (2020) בע"מ ("מקס סוכנות לביטוח"). פוליסת הביטוח הינה של הפניקס חברה לביטוח בע"מ או של הראל חברה לביטוח בע"מ *בכפוף לתנאי הפוליסה המלאים והנחיות החיתום של החברה המבטחת. *הכיסוי הביטוחי באחריות החברה המבטחת.