בתחילת הדרך, ועד שהעסק שבניתם מתייצב, יש הוצאות רבות שאין מהן מנוס, שכן כדי להתחיל להכניס כסף, צריך להוציא כסף. אך עם זאת חשוב לעשות זאת בצורה חכמה, שקולה ויעילה. אחד השיקולים שיש לקחת בחשבון הוא עלויות השיווק והפרסום. עלויות אלו משתנות מאוד בין עסק לעסק, בהתאם להאם אתם מבצעים את השיווק לבד או נעזרים באיש מקצוע. כך או כך, לא משנה באיזה תחום העסק שלכם - כל עסק צריך לשווק! גם אתם לא אוהבים את זה או לא מתחברים לרשתות החברתיות ולכל ה'שואו-אוף', השיווק בסושיאל הוא כלי אדיר שכבעלי עסק אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להדיר רגליכם ממנו.
ב-MAX תוכלו לקבל הלוואה שמתאימה בדיוק לעסק שלכם. מומחי ההלוואות בחברה סייעו לאלפי עסקים ועצמאים לבנות תכנית עסקית, שכוללת את כל השיקולים של בעל עסק בתחילת דרכו, עד לפרטים הקטנים.
עסק קטן חדש, שרק בא לעולם, לא יכול להתנפל פתאום על לקוחותיו הפוטנציאליים בקמפיין ברשתות החברתיות או דרך קמפיין ממומן בגוגל. למה לא? כי כדי למכור לאנשים סחורה או שירות כלשהם אתם צריכים קודם כל שיבינו מי אתם, מה הערכים שלכם ומה אתם מציעים. החלק זה של השיווק לא מגיע מקידום ממומן וקמפיינים, אלא נעשה באמצעות 'שיווק אורגני'. שיווק אורגני הוא כלל הפעולות שאתם עושים בנכסים הדיגיטליים של העסק, שלא כוללים הוצאה כספית: העלאת פוסטים, יצירת תוכן וסטוריטלינג לארוך טווח. תכנים אלו מצריכים יצירתיות, השקעה ובעיקר- התמדה.
איך עושים את זה? בואו נעשה קצת סדר בדברים
שיווק טוב בא בשכבות
השלב הראשון: מיתוג ובידול
אנחנו מניחים ששמעתם את המשפט "התוכן הוא המלך". אבל איך מביאים ערך דרך תוכן, הלכה למעשה? המטרה שלכם בתוכן שאתם מייצרים היא בראש ובראשונה להראות שאתם אוטוריטה בתחומכם. שאתם מבינים מה הלקוח צריך, מה הכאבים שלו, מה מונע ממנו להתקדם ולאחר מכן להסביר לו, באמצעות תוכן פשוט, נגיש ומעניין- כיצד אתם יכולים לפתור לו את הבעיה. מטרה נוספת היא להשתמש בתוכן כדי להציג לצרכנים מה אתם מציעים, למה ההצעה שלכם טובה יותר משאר ההצעות בשוק ומדוע כדאי להם לבחור דווקא בכם ולא בבעל עסק אחר. המטרה בתכנים הלל היא הדגשת הבידול שלכם, וכשמו כן הוא. יש חשיבות רבה להבנה הפנימית שלכם כבעלי עסק מה מבדל אתכם מבעלי עסק אחרים, עם שירותים דומים .
בתוכן אורגני מילת הפתח היא סבלנות. אתם צריכים להראות לצרכנים מה אתם מציעים ולמה ההצעה שלכם טובה יותר משאר ההצעות בשוק. נכון, אתם מלמדים בשלב זה את אותם האנשים שהצגתם את עצמכם בפניהם, אבל סבלנות, יש לזה אפקט חיובי מאוד. אם מתמידים, המידע והמסרים שוקעים, הלקוחות מפנימים אותם ואתם - מתחילים למכור.
השלב השני: קמפיינים
אחרי המיתוג הראשוני, זה הזמן לעבור להגדלת מאגר הלידים והמכירות. עסקים קטנים לא יכולים בדרך כלל להרשות לעצמם להתעכב יותר מדי על פעולות שאינן מכניסות ישירות כסף. עם זאת, כאמור, השלב השני לא מגיע במקום השלב הראשון, אלא מצטרף אליו. המשמעות היא שאתם עדיין תצטרכו לייצר תוכן אורגני, אך לצדו תתחילו לייצר גם תוכן ממומן; קמפיינים. קמפיין הוא מילה כוללת לכל פעולות השיווק שבית עסק מבצע בתשלום.
איך עושים את זה? במתקפה של תוכן שיווקי, מודעות מטורגטות היטב והרעשה בכל הנכסים הדיגיטליים העומדים לרשותכם, בראשם הרשתות החברתיות (אינסטגרם, טיקטוק, פייסבוק), ניוזלטר אם יש לכם ובהמשך תוכלו ליצור תוכן שיווקי לאתרים מובילים ברשת באמצעות קידום תוכן על ידי החברות טאבולה ואאוטבריין. כאמור, שיווק טוב בא בשכבות, ואין כמעט דבר כזה זרימת לידים מהרגע הראשון. אחרי שהצגתם את עצמכם ולימדתם את הצרכנים מי אתם ומה אתם מציעים, אפשר להתחיל להציג להם את הדילים שאתם מציעים ולקבל לידים בגוגל אדס ובכל הכלים השיווקיים שהזכרנו קודם.
חשוב לדעת: המדיות החברתיות הן הפלטפורמה הכי פופולרית וכל העולם משווק ומפרסם בהן- החל מעסקים קטנים ועד ענקיות התעשייה. מכאן, שהתחרות על הקשב של הקהל היא רבה וכך גם התקציבים שיש להשקיע. מדובר בהוצאה לכל דבר ואף מדובר באחת מההוצאות החשובות ביותר. לכן, כאשר אתם ניגשים לקבלת הצעה להלוואה לעסק שלכם, יש לקחת הוצאה זו בחשבון.
פשוט, נכון ואחיד
עוד כמה עצות חשובות, בנושא נראות הנכסים הדיגיטליים שלכם:
- שמרו על פשטות: כדי לייצר מפגש ברור, נעים ואפקטיבי עם הלקוחות, כלומר כזה שמעודד קניות, חשוב להקפיד על כך שהנכס הדיגיטלי שלכם יהיה שימושי, בדיוק כמו חנות פיזית שבה הלקוח הפוטנציאלי מתמצא בקלות. אתם חייבים לאפשר ללקוחות הפוטנציאליים לנווט בקלות ולהבין במהירות ובקלות מהם המוצר או השירות שלכם. אם תצליחו בכך ותמקמו כפתורי הנעה כדוגמת "להזמנות לחצו כאן" או "מבצעים מיוחדים" במקומות ברורים ומובחנים, תיצרו נכס דיגיטלי שהיחס בין כמות המבקרים בו למספר הרוכשים בו גבוה ורווחי.
- שמרו על היררכיית תוכן נכונה: נכס דיגיטלי אפקטיבי שומר על איזון בין מטרות האתר המבקש למכור שירות או מוצר, לבין הוויזואליות שלו. כדאי גם לבחור את התוכן שיוצג ב"נקודות החמות" של כל נכס דיגיטלי, אותם אזורים שעיני הלקוחות נמשכות אליכם מיד הכניסה לנכס.
- הקפידו על שפה עיצובית אחידה: רוב העסקים מנהלים מגוון של נכסים דיגיטליים, במגוון של פלטפורמות. חשוב מאוד שכל הכלים השיווקיים הללו ידברו באותה שפה עיצובית, כולל צבעים, פונטים וצורות. המטרה: לגרום למבקרים בנכסים הדיגיטליים לזהות מיד שמדובר בשירות או מוצר השייכים לעסק שלכם.