5 מגמות חמות בשיווק דיגיטלי לעסק שלכם
תחום השיווק הדיגיטלי הוא מהיר, וכדאי להיות מודעים למגמות הבולטות כדי לא להישאר מאחור. אז מה חדש בתחום? וגם: למה העסק שלכם בגלל צריך שיווק כזה?
לכתבה המלאהסליקה היא חיוב באמצעי תשלום שאינו מזומן. התשלום מתבצע בכרטיס אשראי. בתהליך הסליקה משתתפים חמישה שחקנים:
כאשר הלקוח מבצע עסקה בכרטיס אשראי מתחיל תהליך בהשתתפות חמשת השחקנים שציינו לעיל, שמטרתו להשלים את גביית התשלום. להלן שלבי התהליך:
1. הלקוח מבצע עסקה מול בית העסק.
2. תוכנת סליקה, מסוף או קופה בבית העסק משדרים את נתוני העסקה לחברת שב"א, המשמשת כגורם מתווך בין בית העסק לבין חברות האשראי והבנקים. הנתונים משודרים באופן מאובטח.
3. שב"א בודקת את העסקה מול מאגר הנתונים של כרטיסי האשראי שבבעלותה, ומחליטה אם לאשר את העסקה, לדחות אותה או להעביר אותה לבדיקות נוספות בחברת כרטיסי האשראי הרלוונטית, מנפיקת הכרטיס. בתרחיש של בדיקות נוספות, הנתונים מועברים דרך חברת הסליקה אל מנפיקת הכרטיס, במטרה לוודא שלא מתבצעת בכרטיס פעילות חריגה או אסורה.
4. בית העסק מקבל הודעה על אישור או ביטול העסקה.
5. בסוף כל יום עסקים כל העסקאות שבוצעו באותו יום בבית העסק באמצעות כרטיסי אשראי משודרות לשב"א על ידי חברת הסליקה. שב"א שולחת פקודות זיכוי לחברות האשראי שבהן יש לבית העסק חשבונות; ובמקביל, שולחת פקודות חיוב לחברות האשראי שהנפיקו את הכרטיסים ללקוחות.
6. בסוף כל חודש, או בכל מועד אחר שנקבע כמוסכם, מזכות חברות האשראי את בתי העסק ואילו חשבונות הבנק של הלקוחות מחויבים בהתאם לעסקאות שביצעו במהלך החודש.
הכסף המזומן הוא עדיין משהו שכולנו אוהבים להרגיש בארנק, אבל מבחינה היסטורית הוא בבחינת עולם הולך ונעלם. מעבר להיותו לא נוח, מלוכלך, נוטה להיקרע, ללכת לאיבוד ואף להיגנב, המזומן גם לא תמיד זמין ונחשב לאמצעי תשלום שקל יחסית לזייפו.
האשראי, לעומת זאת, נוח, מהיר, דיגיטלי וזמין הרבה יותר. עסקים קטנים ובינוניים, בתחילת דרכם או קצת אחר כך, תמיד יגיעו לשלב שבו הם מבינים שאם הם רוצים להמשיך לגדול ולהתפתח, הם חייבים פתרונות סליקה הולמים. הרחבת אופציות התשלום מגדילה את ההכנסות והרווחים, מביאה לקוחות חדשים ומאפשרת לכל הלקוחות, חדשים וקיימים כאחד, ליהנות מתשלום במספר תשלומים.
1. אם אתם עסק בהקמה, בתחילת הדרך, אתם חייבים לעצמכם פתרון סליקה מהיר, שיסייע לכם ליצור הכנסה מיידית.
2. אם אתם עסקים קטנים בשלהי העשור השני של המאה ה-21, אתם מן הסתם רוצים שהכול יהיה דיגיטלי, תפור לפי מידותיכם וכמובן - מיידי וללא עלויות נוספות מיותרות.
האם גם אתם בין קהלי היעד, בין העסקים שחייבים לעצמם פתרון סליקה? קודם כל, אם נדמה לכם שכן, אתם כנראה צודקים. מעבר לכך, בדקו האם אתם שייכים לאחת או יותר מן הקבוצות הבאות, שחלקן גם חופפות:
שוק הסליקה נמצא בעיצומם של שינויים גדולים ומהירים. פעם - כלומר: ממש לא מזמן - הקמת מערך סליקה הייתה תהליך ממושך, מסובך ומתיש מבחינתו של בעל העסק. זה עדיין כך: ממשיכים לנסות לגייס לקוחות בשיחות טלפון, אפילו במפגשים פנים אל פנים – וזה עוד לפני שלב ההקמה והחיבור של הלקוח לאמצעי הסליקה, שגם נמשך לפחות מספר ימי עסקים. כל התהליך עלול להימשך שבועיים עד שלושה שבועות, פרק זמן משמעותי מאוד, במיוחד לעסקים בתחילת דרכם.
ב-max עסקים, לעומת זאת, ניתן לקבל פתרון סליקה לתשלום בכרטיסי אשראי בחמישה קליקים, עם תהליך הצטרפות מיידי. בסיומו של תהליך דיגיטלי לחלוטין, הלקוח מקבל אפליקציית סליקה וממשק סליקה לחיוב כרטיסי אשראי במחשב או בנייד, או חיבור של אתר הסחר שלו לעמוד תשלום מאובטח.
הלקוחות החדשים מרגישים, ובצדק, שמגיע להם יותר: הם מחפשים פתרונות סליקה מהירים, זולים, דיגיטליים וזמינים, שיאפשרו להם להתחיל לכבד כרטיסי אשראי במהירות, מכל מקום ובכל זמן. זה בדיוק מה שאנחנו ב-max עסקים מציעים להם ולכם.
1. אין לכם זמן לפסקאות ארוכות? בואו נדבר רשימות ומספרים. אז מה אתם מקבלים ב- max עסקים?
2. לא סלקתם – לא שילמתם: אנחנו מאמינים בת'כלס, כך שאתם פטורים מעמלת מינימום ומתשלום חודשי על ממשק הסליקה. אין עלויות נוספות מלבד עמלת הסליקה.
3. שני מסלולים לבחירה על תדירות ההפקדה של כספי הסליקה בחשבון העסק: 2.2% - אחת לשבוע. 1.9% - אחת לחודש.
4. עמלת סליקה אחידה לכל סוגי העסקאות: קרדיט, תייר ועוד.
5. חיבור מהיר ודיגיטלי – מתחילים לסלוק בתוך יום עסקים אחד לכל היותר.
6. ממשק סליקה דיגיטלי חינם – מחבר אתכם דרך המחשב ודרך הסמארפון. מספק לכם גמישות וניידות שהכרחיים לכל עסק קטן ולא היו אפשריים עם המכשירים הכבדים והמסובכים שפעלו בדור הקודם של הסליקה.
7. עסקאות תשלומים ללקוחות שלכם.
8. שירות לקוחות מלא (סמס או טלפוני) מול צוות מקצועי.
אם קראתם עד כאן, אתם לבטח יודעים כבר שפתרון סליקה מהיר, זול ודיגיטלי הוא משהו שאתם חייבים עכשיו, בין אם אתם עסק בהקמה, עסק קטן או עסק ותיק ובינוני בגודלו.
אז איך בוחרים חברת סליקה לעסק? הנה כמה נקודות שכדאי מאוד שתבדקו:
אבטחת נתונים - זה נשמע בסיסי לחלוטין, אבל בלי הגנה מוחלטת על הנתונים הסודיים של הלקוחות שלכם אתם כבר לא מנהלים עסק, אלא אזור אסון. ודאו שמתקיים מעבר מאובטח של הנתונים מהלקוח לשב"א, ומשם לחברת האשראי. חשוב לוודא גם כי חברת הסליקה מצוידת בתקן PCI DSS, שאמור להבטיח הגנה מקסימלית על הנתונים של כרטיסי האשראי.
אמינות - אין בעל עסק שיכול להרשות לעצמו מערכת סליקה שנתקעת באמצע רכישות, או נופלת פעם אחר פעם. התוצאה תהיה לקוחות מאוכזבים, שלא יחזרו להשלים את העסקה וככל הנראה לא יחזרו בכלל.
שירות לקוחות - מערכי סליקה נמדדים ברגעי משבר, כשמשהו לא מתנהל באופן שגרתי, כשיש חריגה. דווקא אז, כשלקוחות הקצה שלכם חווים בעיה, תרצו שיהיה מי שיקשיב לכם ויטפל בבעיה במהירות וביעילות. שירות הלקוחות שמעניקות חברות הסליקה כולל גם דו"חות מעקב על עסקאות שנסלקו, כדי לוודא שאכן התקבל תמורתן זיכוי בחשבון הבנק של העסק שלכם. דו"חות כאלה עשויים לחסוך זמן ועבודה לאנשי הנהלת החשבונות שלכם.
ניידות - אם אתם או עובדיכם נעים ממקום למקום בעבודה – כדאי שתבחרו בפתרון סליקה הכולל סליקה נוחה ופשוטה דרך הסמארטפון. חלפו הימים של תוכנות מורכבות וכבדות על מחשבים נייחים. אם אתם סולקים, אין סיבה שלא תעשו זאת מכל מקום ובכל רגע נתון.
חשוב לדעת: למחזורי סליקה של עד 100,000 ₪ בשנה | ההצטרפות בכפוף לאישור max ולתנאי ההצטרפות | בהצטרפות דיגיטלית בלבד.