70% מהעסקים הקטנים נכשלים ונסגרים בעשר השנים הראשונות לקיומם. הסטטיסטיקה הזו עלולה להרתיע יזמים רבים, אז מה הפתרון - לא לעשות? להישאר שכירים ולקוות לטוב? לא בהכרח.
אם תאמינו בעצמכם וביכולתכם ליצור נוכחות דיגיטלית ראויה לעסק שלכם, יש סיכוי לא רע שתצליחו להימלט מהסטטיסטיקה ולהמשיך להרוויח כסף במשך שנים. בגדול, אם 70% מהמכירות שלכם באים מהנכסים הדיגיטליים דעו שאתם על הדרך הנכונה להצלחה מתמשכת.
מהי בדיוק נוכחות דיגיטלית? בגדול, אנחנו מדברים על הנפח שהעסק שלך תופס אונליין, בכל הזירות והפלטפורמות החשובות. אנחנו מדברים בין השאר על:
- אתר האינטרנט שלך.
- עמודי הסושיאל שלך (פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ועוד).
- מספר החיפושים על האתר שלך ועל מונחים מתוכו במנועי החיפוש (בעיקר בגוגל).
- פרסום בתשלום לפי קליקים (pay-per-click).
- אירועים רשתיים שהעסק שלך מארגן, מפיק או משתתף בהם.
- נוכחות בספריות/תיקיות עסקיות כמו My Google.
- נוכחות במייל, דרך תוכן המופץ בניוזלטרים.
- נוכחות במובייל באמצעות אפליקציות, אתרים מותאמים ופושים.
- נוכחות בפלטפורמות וידאו כמו יוטיוב.
- נוכחות בפלטפורמות סאונד ופודקאסטים כמו ספוטיפיי וסאונד-קלאוד.
- השיחה הכללית עליכם בדיגיטל - מהן הביקורות, ההמלצות, האזהרות וההערות שאנשים כותבים עליכם? האם אתם שולטים בשיחה ומגיבים, או מתנהלים על ידה?
הנוכחות הדיגיטלית שינתה לחלוטין את כללי המשחק לעסקים מכל הגדלים בפני העסקים הקטנים היא פתחה אפשרויות חדשות לחלוטין להגיע לקהל רחב מצד אחד, ומפולח ומדויק מצד שני. מנקודת ראות העסקית, נוצרו כאן שני סוגים משלימים של יכולת: 1. היכולת להגיע ללקוחות הרצויים לנו. 2. היכולת להעניק להם בדיוק מה שהם מחפשים.
מגפת הקורונה הקצינה עוד יותר את הצורך בנוכחות דיגיטלית של העסקים, שמצאו עצמם מתמודדים עם סגרים פיזיים, הגבלות נרחבות במספר הלקוחות שיכולים לשהות פיזית במקביל בחנויות וחשש מובן של הלקוחות מקניות פיזיות. כל אלה העצימו עוד יותר את הצורך בנוכחות דיגיטלית מקבילה לנוכחות הפיזית.
עם זאת, תחזוקה של נוכחות דיגיטלית ראויה היא משימה מתמשכת ומורכבת, המחייבת מיומנות גבוהה, יצירתיות וראייה לטווח הקצר והיומיומי כמו גם לטווח הארוך. אם תשכילו לשמור על כל אלו, תצליחו ליצור נוכחות דיגיטלית עקבית ואפקטיבית. אם לא, חבל על הזמן והכסף שלכם.
כדאי לזכור: נוכחות דיגיטלית אמנם קשורה קשר הדוק למכירות, אבל היא הרבה יותר מזה. רוב מוחלט של הלקוחות שלכם, כ-75% מהם, מצפים כיום לפגוש אתכם לראשונה אונליין, עוד לפני שביקרו בכלל בחנות, סניף, משרד או מחסן פיזי שלכם. ביקורת גרועה בפיד הפייסבוק שלא נענתה - ואתם עלולים לאבד לקוח פוטנציאלי. שלא לדבר על דממה דיגיטלית מוחלטת בנוגע לעסק שלכם, הן בתגובות והן בתוצאות החיפוש בגוגל. ניהול עצל, מרושל וחסר עקביות של הנכסים הדיגיטליים יגרום לכם הרבה יותר נזק מתועלת.
להלן כמה עצות בסיסיות לבניית נוכחות דיגיטלית ראויה לעסק שלכם:
- בנו אתר אינטרנט: נכון, העצה הזו חוגגת כבר כמעט שני עשורים, אבל היא עדיין רלוונטית, בסיסית והכרחית. מומלץ לבסס את האתר על פלטפורמות גמישות כמו וורדפרס, שיאפשר לכם לגדול אונליין עם התרחבות העסק, תוך שאתם תופרים אישית את האתר לצרכיכם ומטרותיכם. בעולם שבו אנשים מחפשים אתכם בגוגל ובסושיאל, אין לכם שום אפשרות להתחמק: אתם חייבים לבנות אתר עסקי. ל-max עסקים יש פתרון 360 מעלות לעסקים שכולל הקמת חנות אונליין עם סליקה, חיבור לשירות משלוחים וחשבונית דיגיטלית.
- נהלו נוכחות אפקטיבית בסושיאל: אם אין לכם עדיין אתר, תוכלו להתחיל מעמוד נחיתה באחת הרשתות החברתיות, בהתאם לקהל היעד שלכם. אם הלקוחות שלכם הם צרכנים, סביר להניח שתבחרו בפייסבוק ו/או אינסטגרם. אם הלקוחות גם הם עסקים, יכול להיות שתשקלו את לינקד-אין. זיכרו: עמודי הסושיאל אינם רק לוחות מודעות שבהם תפרסמו את המוצר או השירות שלכם. הם אמורים להיות גם הצומת שבו תפגשו את הלקוחות שלכם ותתקשרו איתם.
- נוכחות מובייל: נכון לשנת 2020, לכ-3.5 מיליארד אנשים יש סמארטפון, כ-44.8% מאוכלוסיית העולם. ארבע שנים לפני כן, ב-2016, הנתון הזה עמד על 2.5 מיליארד "בלבד", כך שקצב ההתקדמות מהיר. הסמארטפונים הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו, יש שיאמרו מידינו. אנחנו בודקים בהם מייל, צורכים חדשות, גולשים ברשתות החברתיות, משחקים, מתקשרים עם הקרובים לנו וכמובן - קונים וצורכים שירותים. לכן, סביבת המובייל היא סביבה שהמותג שלך חייב להימצא בה. זה אומר שהאתר ולמעשה כל אמצעי הקידום הדיגיטליים שלך חייבים להיות מותאמים גם למובייל. המטרה: לספק זמינות 24/7 ללקוחות פוטנציאליים, תוך מתן חוויית קנייה שתגרום ללקוח לרצות לחזור ולקנות שוב.
- צרו סביבה עסקית שבה הלקוח יוכל לקנות ולשלם מכל מקום: max עסקים מציע לכם מגוון מוצרים דיגיטליים שמגדילים מאוד את נוחות הלקוחות ומאפשר להם לקבל חוויית קנייה נעימה מכל מקום, בכל רגע נתון. כעסקים קטנים, אתם כמובן מוזמנים להיעזר בנו.
אנחנו מציעים, בין השאר, הלוואות דיגיטליות עד 100 אלף שקל, בחלוקה נוחה של עד 60 תשלומים, ללא ביטחונות וללא ערבים.
אנחנו מאפשרים גם הצטרפות מהירה לסליקה ויצירת עמוד תשלום לאתר הסחר שלכם, כדי שתוכלו לפרוץ במהירות את גבולות העסק המסורתי ולהתחיל למכור גם אונליין. פתרונות הסליקה שלנו מאפשרים לכם להציע ללקוחות עסקאות בתשלומים, ולהגדיל מאוד נכונותם להוציא סכומי כסף גדולים יותר.