איך לבחור כרטיס אשראי לעסק?
מהם היתרונות הבולטים בשימוש בכרטיס אשראי עסקי ואיך תבחרו בכרטיס המתאים ביותר לעסק שלכם
קרא עודפתיחת עסק חדש היא תמיד אירוע מרגש. אם אתם בעלי העסק, אתם יוצרים כאן משהו חדש שנבנה בין השאר על פי הרעיונות וגם החלומות הכי גדולים שלכם. עם זאת, מומלץ לזכור כי יום פתיחת העסק אמור להיות סופו של תהליך הכנה ארוך ומדוקדק, שבו הצלחתם לענות בפירוט ובדיוק רב על שישה כללי יסוד, שבלעדיהם עדיף שתשאירו את העסק שלכם במגירה.
התוכנית העסקית של כל עסק, כולל שלכם, חייבת לפרט כדאיות כלכלית ולהציב יעדים וצעדים מעשיים בדרך להצלחה. תוכנית עסקית מקצועית חייבת להתבסס על נתונים ותחזיות, גם לטווח הארוך. התוכנית אמורה לפרט מודל עסקי ולתאר בדיוק את הענף שבו בחרתם לפעול, את המתחרים הישירים שלכם, הלקוחות הפוטנציאליים, האיומים וההפתעות שבדרך, הרגולציה בתחום ולוחות הזמנים ואבני הדרך שקבעתם לעצמכם.
כדאי לכם להיעזר בגורמים מקצועיים, שכבר כתבו תוכנית עסקית ראויה (או אלף), כי התוכנית שתגישו תשמש גם כתנאי לקבלת מימון לעסק. חברות האשראי או הבנקים ירצו לראות תוכנית מנצחת לפני שיסכנו את כספם על העתיד שלכם. עם ובלי קשר, כתיבת התוכנית חשובה ביותר גם כדי שאתם עצמכם תבינו טוב יותר לקראת מה אתם הולכים, מה הסיכויים והסיכונים ומה חסר לכם כדי לצאת לדרך.
זו אולי נראית שאלה טכנית בעיקרה, אבל היא הרבה יותר מכך. למעשה, מדובר בהגדרה עצמית בסיסית, ובקביעת התקרה (או היעדר התקרה) שאליה אתם מכוונים. בישראל קיימים כיום שני סוגים של עוסקים: מורשה ופטור. מחזור העסקאות של עסק פטור לא יעלה על כ-100 אלף שקל ברוטו בשנה, ומשלח היד של העוסק בו אינו מוגדר כחופשי. לעומת זאת, עוסק מורשה ירשום עסקאות ביותר מ-100 אלף שקל ברוטו בשנה, ללא תקרה - או שהוא נכלל ברשימת המקצועות החופשיים, בלי קשר לסך העסקאות שלו.
לא מומלץ שתצאו לדרך עם העסק החדש שלכם בלי לעבור במס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי ואולי גם אחד מסניפי הבנקים. פותחים עסק קטן או חברה ונרשמים כעצמאים? זה הזמן לפתוח תיק במע"מ. מיד אחר כך גשו לסניף מס ההכנסה האחראי על האזור שבו פועל העסק שלכם, ופתחו תיק במס הכנסה. באתר מס הכנסה תוכלו לקבל רשימה של כל הטפסים שעליכם למלא.
סיימתם? עוד לא. בעת פתיחת עסק קטן או רישום כעצמאי עליכם לפתוח תיק במוסד לביטוח לאומי, בסניף הקרוב למקום מגוריכם, כמובן על ידי מילוי טפסים מתאימים. רצוי גם להפריד בין ההתנהלות הכספית האישית לבין זו של העסק, ולפתוח חשבון בנק עסקי.
חגגתם שנה מפתיחת החברה? זה בדיוק הזמן לדווח על כל ההכנסות וההוצאות שהיו לכם במהלך השנה, לצורך חישוב המס שעליכם לשלם. לכן, חשוב להתנהל בצורה מסודרת מיומו הראשון של העסק, לשמור על ניירות וקבלות ולנהל מאזן קפדני של הוצאות והכנסות.
עוסקים פטורים, חשוב לדעת, אינם מחויבים בתשלום מע"מ ופטורים מגביית 17% תוספת תשלום מלקוחותיהם עבור המוצרים או השירותים שהם מספקים. אף על פי כן, כל העוסקים הפטורים חייבים לדווח על מחזור ההכנסות שלהם למע"מ לפחות פעם בשנה.
בדרך כלל, עסקים חדשים נוצרים מתוך תחושת אופטימיות וביטחון. אבל, היו בטוחים שיקרו בדרך דברים שאינם בשליטתכם (עיינו ערך 2020). לא תמיד, אגב, מדובר בהפתעות גדולות כל כך כמו מגפה עולמית שגוררת את כל העולם למשבר כלכלי חמור: ברוב המקרים זה "סתם" בעיות מימון, צרות עונתיות, מתחרים מפתיעים או שינוי בטעם הלקוחות ועוד. נסו להתכונן ככל הניתן לכל אלה ולמצוא להם פתרונות מראש.
בכל מקרה, אתם חייבים להיערך לתרחישים קשים ולנסות להעריך כמה תצטרכו להוציא בחודש שבו לא יהיו לעסק שלכם הכנסות בכלל. קחו את הסכום המתקבל, הוסיפו לו את ההוצאות האישיות שלכם ושל משפחתכם והכפילו פי 5. הסכום המתקבל הוא רשת הביטחון שלכם, סכום המינימום שתצטרכו כדי להחזיק ראש מעל המים חצי שנה. אם מדובר בסכום של 100 אלף שקל בחודש, לדוגמא, רשת הביטחון הנחוצה לכם היא חצי מיליון שקל. כדי להיות רגועים עליכם להשאיר אותה שלמה, לא נגוסה ולא ממונפת. היא שם כדי לחלץ אתכם, אם חלילה לא תישאר לכם ברירה אחרת.
פתיחת עסק מלווה בדרך כלל בשטף של הוצאות, משיווק ובניית נכסים דיגיטליים עד רכישת ציוד משרדי ובמקרים מסוימים גם גיוס כוח אדם מקצועי. נכון, זה עולה הרבה כסף. ונכון, עומדת בפניכם האפשרות לקחת הלוואה עסקית גם מגופי אשראי מובילים כמו max עסקים, אבל בכל מקרה חשוב שתדעו להעריך כמה אתם באמת צריכים. קחו רק קצת מעבר לזה. אם תקפידו מראש על תשלומי החזר נמוכים, תחסכו לעצמכם צרות בהמשך הדרך.
לקיחת הלוואה אונליין להקמת עסק>>
אם אתם עסק אונליין, עסק קמעונאי או עסק שמשלמים לו גם בנייד או במחשב, כדאי לכם להצטרף לשירותי הסליקה המוצעים ב-max עסקים ולאפשר ללקוחותיכם לשלם בנוחות באשראי, כולל עסקאות בתשלומים.
הסליקה תסייע לכם להגדיל את מספר הלקוחות, כמו גם את מחזור העסקאות. היא תאפשר לכם לעבוד בראש שקט, בידיעה שהכסף עובר לחשבון בדיוק בזמן; ותקדם אתכם לניהול טוב יותר של העסק, באמצעות אישורי תשלום אוטומטיים ומגוון של דו"חות דיגיטליים על מצב העסק.