מה הדרך הכי טובה ונוחה לשלם בבית עסק?
מקובל לשלם בבתי עסק במזומן, צ'קים, כרטיס אשראי, העברה בנקאית או אפליקציות. קבלו את ההשוואה המלאה של כל אמצעי התשלום בעסק – יתרונות וחסרונות
לכתבה המלאהשני עשורים לאחר עליית אינטרנט ויותר מעשור לאחר המצאת הסמארטפונים ומהפכת הדיגיטל, נדמה שפעם דווקא החיים היו יותר פשוטים, הן למפרסמים והן לצרכנים.
הצרכנים אמנם הוצפו כבר אז במסרים שיווקיים ופרסומיים, מפרסומות בשלטי חוצות, דרך ג'ינגלים ברדיו ועד מודעות ופרסומות בטלוויזיה, אלא שהם למדו לסנן אותם ולהיות אדישים לרובם כמעט ברפלקס מותנה. זו הייתה משימה אפשרית משום שרוב המסרים פשוט נשלחו בלי מיקוד, בלי פילוח, עם היכרות מינימלית בלבד עם קהל הצרכנים.
מהפכת הדיגיטל, על יכולות הטרגוט וההתאמה האישית המדהימות שלה, שינתה את המציאות הזו מן היסוד. המפרסמים קיבלו לידיהם כלים מדויקים ורבי עוצמה. הם מצאו את עצמם בעמדה שבה הם מסוגלים לפלח ולמצוא בדיוק כירורגי את הלקוח המושלם, המתאים ביותר לצרכיהם ומטרותיהם. הם גילו גם שכאשר מגיעים ללקוח הנכון ומספקים לו משהו שהוא רוצה, מדדי החזר ההשקעה (ובאנגלית ROI, ראשי תיבות של Return on Investment) מזנקים לטובתם.
על הדרך המפרסמים הבינו עוד אמת חשובה: הצרכנים לא מעוניינים במתקפה של מסרים שיווקיים בצורתם הגולמית. הם עייפים מפרסומות ומחפשים משהו שישמח אותם, יעניין אותם, יגרה אותם, יפעיל אותם, יגרום להם לחשוב ויספק להם משמעות. במילים אחרות, הם מחפשים תוכן. תוכן איכותי, אם אפשר.
לפי הערכות, כ-70% מהמשווקים הפועלים כיום בדיגיטל עושים שימוש קבוע בשיווק באמצעות תוכן. כלומר, במקום להציע באופן גלוי ובסיסי את המוצרים או השירותים שלהם, הם מציעים אותם בתוך תוכן – כתבות, מאמרים, סרטונים, בלוגים, פודקאסטים ועוד – שמעניינים את לקוחותיהם בלי קשר למוצר.
לדוגמא, max מפרסם באתר שלו כתבות מקצועיות בנושא ההלוואות, שמעניין בעלי עסקים רבים. הכתבות מביאות ערך ותועלת לקוראיהן, וגם משלבות באופן מכובד ולא משתלט מסרים שיווקיים כמו העובדה
והתוצאות? שיווק באמצעות תוכן מביא פי שלושה לידים (לקוחות שמשאירים פרטי התקשרות) בהשוואה לשיווק רגיל, כל זאת ב-62% בלבד מעלות השיווק הרגיל. אלו באמת חדשות מצוינות. אלא שיש גם הערת אזהרה: יצירת תוכן שיווקי מעולה אינה משימה קלה, שתוכלו לעשות כלאחר יד בדקות המנוחה שיש לכם בין עסקה לעסקה.
למעשה, ברוב המקרים תהיו חייבים להסתייע בגורמים מקצועיים שיודעים איך לייצר וליישם תוכן כזה. למרבה השמחה, הביצועים של אותם גורמים יהיו מדידים ביותר, כך שעד מהרה תוכלו לדעת עד כמה זה משתלם לכם. אז מה אתם צריכים לדעת כדי לקפוץ למים?
ראשית, תוכן איכותי אמור להביא את הקהל, את הלקוחות שלכם, אליכם – ולהחזיר אותם אליכם, שוב ושוב. לכן, אתם אמורים לייצר טקסטים שיחזירו אותם: מעניינים, מצחיקים, שימושיים ובעלי ערך. איכות התוכן אמורה לצייר אתכם, בעל או בעלת העסק, כמקצוענים ומובילים בתחומכם.
על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על תוכן?
כל אלו הן זירות ליצירת תכנים, שעשויות לקדם את המוצר או השירות שהעסק שלכם מציע. עם זאת, כדאי להיזהר: תוכן שיווקי רע, מרושל ולא מקצועי יבריח את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ויגרום לכם הרבה יותר נזק מתועלת, כולל נזק תדמיתי מתמשך. במקרה זה, נדגיש שוב, אל תנסו לקצר הליכים: תחזוקה איכותית ומתמשכת של כל כך הרבה זירות תוכן, היא לא משהו שתרצו או תוכלו לעשות בעצמכם. קבלו עזרה מגורמים מקצועיים, שזו העבודה שלהם. לא תתחרטו.